در این مقاله سعی داریم به بررسی و معرفی 20 فروشگاه اینترنتی برتر ایران طی سال های گذشته بپردازیم. تعداد فروشگاه های اینترنتی به سرعت در حال افزایش است و هر روز با تعداد زیادی فروشگاه انلاین جدید مواجه می شویم که قصد دارند سهمی از بازار آنلاین ایران را نصیب خود کنند. در سالهای نه چندان دور تمایل بیشتر خریداران به سمت خرید از فروشگاههایی بود که تنوع کالاهای زیادی داشتند و گستره وسیعی از کالاها و خدمات را ارائه می نمودند. اما در سال های اخیر شاهد تغییر آهسته شیوه خرید از فروشگاه های بزرگ به فروشگاههای تخصصی بوده ایم. فروشگاههایی که به دنبال مزایای رقابتی همچون ارسال سریع و رایگان، قیمت ارزان، پشتیبانی مناسب، به همراه عناصر و عواملی که با ایجاد حس اعتماد در مشتریان تجربه خرید مناسبی را فراهم می کرده اند رشد نسبتا خوبی در سال های گذشته داشته اند. اما آیا با گذشت زمان مزیت های رقابتی تغییر می کنند و عادات مشتریان سمتی دیگر خواهد رفت؟ برای پاسخ به این سوال به بررسی چندین فروشگاه آنلاین خواهیم پرداخت.

 

فروشگاه اینترنتی لباس

معمولا هنگامی که از فروشگاههای انلاین سخن به میان می آید، بخش قابل توجهی از افکار به سمت دیجی کالا سوق پیدا می کند. اگرچه دیجی کالا هرگز به عنوان فروشگاه اینترنتی لباس فعالیت نکرد اما در دسته بندی های خود انواعی از پوشاک و کفش را ارائه می کند. شاید به دلیل تفاوت ماهیت فروشگاه اینترنتی لباس با سایر فروشگاه ها و همچنین ویژگی های منحصر به فردی که این فروشگاهها نیاز دارند بود که مجموعه دیجی کالا به فکر راه اندازی دیجی استایل افتاد. گرچه فروشگاههای اینترنتی زیادی وجود دارند که بخش فروش لباس آنها فعال می باشد، اما تمایل به خرید از فروشگاههای تخصصی در این زمینه در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در ادامه به معرفی چند فروشگاه اینترنتی لباس می پردازیم.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

دیجی استایل با ظاهری مدرن و جذاب یکی از مهم ترین بازیگران در عرصه فروش لباس می باشد. همکاری با تعداد زیادی برند ( در زمان نگارش مقاله 333 برند ) که غالبا نمایندگی های رسمی فروش برندها می باشند همراه با تجربه کاربری مناسب ، که با انتخاب  دسته بندی های گویا خریداران را به سمت کالای مد نظر هدایت می کند از جمله مواردی می باشد که دیجی استایل را در این زمینه مطرح کرده است.

فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

فروشگاه اینترنتی مدیسه

فروشگاه اینترنتی مدیسه زیر مجموعه شرکت گلستان می باشد که در سال 1394 کار خود را در قالب فروشگاه اینترنتی لباس آغاز نمود اما به تدریج حوزه فعالیت خود را گسترش داده است به نحوی که در زمان نگارش این مقاله دسته بندی های لوازم خانگی ، لوازم الکترونیکی، فرهنگی و هنری ، پت شاپ  و سوپرمارکت اینترنتی نیز به آن افزوده شده است. تنوع کالا، ظاهری زیبا و کاربر پسند و ارائه محدوده مناسبی از کالاها مدیسه را به عنوان یکی از فروشگاه های اینترنتی محبوب در میان خریداران اینترنتی تبدیل کرده است. فروش کالاهای تک سایز در دسته بندی جداگانه با تخفیف های مناسب از بخش های جذاب مدیسه می باشد.

مدیسه

فروشگاه اینترنتی شیکسون

فروشگاه اینترنتی شیکسون یکی دیگر از فروشگاههای اختصاصی مد و پوشاک می باشد که از مدت ها پیش فعالیت می نموده است. برند کالاهای شیکسون نسبت به دیجی استایل و مدیسه ناشناخته تر می باشد. در واقع می توان گفت که بازار هدف شیکسون تفاوت زیادی با دو فروشگاه اینترنتی لباس قبلی دارد. با بررسی بیشتر شیکسون دسته بندی لوازم خانگی هم مشاهده می شود که در زیر دسته های آن تنوع کالا پایین می باشد.

شیکسون

فروشگاه اینترنتی لوازم بهداشتی و آرایشی

 

حجم مالی جابجا شده در بخش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران بسیار چشمگیر می باشد. ایران یکی از کشورهای با بیشترین سرانه مصرف لوازم آرایشی در دنیا می باشد. از این روست که وجود فروشگاه های  اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی توجیه اقتصادی پیدا می کند. فروشگاههای اینترنتی بسیاری وجود دارند که به لوازم آرایشی از برند های معروف و معتبر به فروش می رسانند که در ادامه به معرفی چند نمونه از آنها که منحصرا در زمینه فروش و خرید لوازم آرایشی و همچنین خرید ادکلن فعالیت می کنند، پرداخته ایم.

فروشگاه لوازم آرایشی خانومی

خانومی یکی از بزرگترین فروشندگان بازار اینترنتی لوازم آرایشی در ایران می باشد که با راه اندازی کمپین های جذاب و فروش لوازم آرایشی از برندهای معروف طرفداران بسیاری پیدا کرده است. 20 هزار تومان بن خرید هدیه در زمان ثبت نام و ارسال رایگان خریدهای بیشتر از 100 هزار تومان از ویژگی های خانومی می باشد. بلاگ خانومی دارای مقالات خوبی در زمینه آرایش و لوازم آرایشی می باشد. از دیگر مزایای فروشگاه خانومی تعیین محصولات خاص به عنوان کالاهای با ارسال رایگان می توان اشاره نمود. همچنین خانومی ارسال سفارشات در تهران را تا حداکثر 1 روز کاری انجام می دهد.

خانومی

فروشگاه اینترنتی روبان

فروشگاه اینترنتی روبان نیز مانند فروشگاه خانومی لوازم آرایشی بهداشتی از برند های سرشناس را به فروش می رساند. روبان نیز دارای طرح های تخفیفی مناسبی می باشد. ارسال سفارشات توسط روبان برای شهرستان ها 3 الی 4 روز کاری زمان می برد و هزینه ای 10000 تومانی برای خریدار به همراه دارد. در صورتی که میزان خرید بیشتر از 150 هزار تومان باشد هزینه ارسال رایگان می باشد.

فروشگاه لوازم آرایشی روبان

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی

 

فروشگاه های اینترنتی بسیاری وجود دارند که انواع لوازم خانگی را به فروش می رسانند. از فروشگاه های کوچک محلی که به مرور زمان وب سایتی برای خود دست و پا کرده اند و فروشگاه های اینترنتی بزرگ که بخشی از کار خود را به فروش اینترنتی لوازم خانگی اختصاص داده اند تا برندهای بزرگ و سرشناسی که تنها به معرفی و فروش محصولات خود می پردازند مانند امرسان ، اسنوا ، پاکشوما ، نمایندگی های سامسونگ و ... . در ادامه به معرفی 3 فروشگاه اینترنتی اسنوا، امرسان و پاکشوما پرداخته ایم که گرچه شاید نسبت به فروشگاههای اینترنتی بزرگ فعالیت محدودتری داشته باشند اما خرید از آنها به دلیل حذف واسطه های فروش می تواند در نهایت به هزینه کمتر و خدمات پس از فروش مناسب تر منتهی شود. عمده فعالیت برخی از این فروشگاه ها در فروش و خرید یخچال  و لوازم برقی مانند جارو برقی و ماشین لباسشویی خلاصه می شود. در مقابل گزینه های خرید به دلیل تک برندی بودن آنها محدود می شود.

فروشگاه اینترنتی بانه

بانه یکی از فروشگاه های اینترنتی می باشد که در زمینه لوازم خانگی فعالیت می کند. تضمین کمترین قیمت در فروشگاه بانه یکی از موارد مورد توجه می باشد. طرح های تشویقی و ارسال هدیه برای خرید های بیشتر از یک بار از مزایای فروشگاه اینترنتی بانه می باشد. بانه برای ارسال سفارشات خود به مناطق مختلف کشور نقشه تعیین کرده است که نشان دهنده زمان ارسال به این مناطق می باشد. همچنین کالاهای خریداری شده با پیک اختصاصی ارسال می شوند و دارای گارانتی می باشند.

فروشگاه اینترنتی بانه

 

شرایط ارسال فروشگاه اینترنتی بانه

 

فروشگاه اینترنتی امرسان

امرسان یکی از برندهای شناخته شده داخلی در تولید لوازم خانگی می باشد که مدتی است فروشگاه اینترنتی خود را نیز راه اندازی کرده است. امرسان محصولات متنوعی از جمله یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز ، جارو برقی و هود تولید می کند که دارای کیفیت و قیمت مناسبی می باشند. ارسال سفارشات از طریق فروشگاه اینترنتی امرسان در شهر تهران رایگان و در کمتر از 2 روز کاری می باشد. امرسان به ازای تحویل سفارشات درب منزل هزینه ای دریافت نمی کند اما در صورتی که مشتری تقاضای تحویل در منزل را داشته باشد به ازای حمل از هر طبقه 20 هزار تومان دریافت می کند. ارسال به سایر نقاط کشور در مدت زمان 7 تا 10 روز و بر اساس نرخ ارسال هزینه از طریق پست محاسبه می شود.

 

فروشگاه اینترنتی امرسان

فروشگاه اینترنتی پاکشوما

فروشگاه اینترنتی پاکشوما ارائه کننده محصولات برند پاکشوما می باشد که از سال 1354 شمسی کار خود را با تولید ماشین لباسشویی آغاز نمود. فروشگاه اینترنتی پاکشوما مجموعه ای از لوازم خانگی از جمله یخچال و فریز ، ماشین لباسشویی ، ماکروویو ، ماشین ظرفشویی ، جارو برقی و انواع کولر را به فروش می رساند. ارسال سفارشات از طریق پاکشوما به همه نقاط ایران رایگان می باشد. ارائه طرح های فروش ویژه ، تخفیف های خوب و قیمت های مناسب همراه با ارسال رایگان به همه نقاط کشور و همچنین طرح فروش اقساطی کالا از مزایای پاکشوما می باشد.

فروشگاه اینترنتی پاکشوما

فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

صنایع دستی ایران همیشه طرفداران خاص خود را داشته است، از توریست های خارجی گرفته تا اکثریت مردم ایران. صنایع دستی شهرهای مختلف مانند اصفهان ، شیراز ، کاشان ، مشهد، تبریز، همدان ، یزد ، نیشابور و ... که میراث دار هنر نسل های پیشین این مناطق می باشد. خرید صنایع دستی در سال های اخیر رشد زیادی در فضای اینترنتی داشته است.  طی چندین سال قبل فروشگاه های اینترنتی بسیاری در زمینه خرید اینترنتی صنایع دستی فعالیت داشته اند که در ادامه معرفی چند نمونه از آنها پرداخته ایم.

فروشگاه اینترنتی چونک

بدون شک یکی از پیشتازان فروش اینترنتی صنایع دستی کادو و هدیه فروشگاه چونک می باشد. چونک مجموعه ای از لوازم و وسایل با سبک سنتی و دست ساز ارائه نموده که با طراحی زیبا و متناسب با سبک کاری فروشگاه تبدیل به یکی از انتخاب های طرفداران این گروه کالایی گردیده است. انواع لوازم تزئینی ، لوازم آشپزخانه و پذیرایی ، دکوراتیو ، روشنایی ،مبلمان ، هدایای سفارشی و مد و لباس ایرانی در چونک قابل خرید می باشد. ارسال سفارشات در چونک برای خرید های بیشتر از 100 هزار تومان رایگان می باشد. یکی از بخش های جذاب چونک بخشی برای فروش بسته های هدایای سازمانی است که برای شرکت ها و ادارات و سازمانها گزینه مناسبی می باشد.

چونک

فروشگاه اینترنتی ظریفا

ظریفا یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی می باشد که به صورت اختصاصی در زمینه خرید و فروش صنایع دستی فعالیت می کند. کالاهای ارائه شده در ظریفا عمدتا از صنایع دستی اصفهان می باشد که با توجه به اطلاعات سایت و اهداف سایت در جهت حذف واسطه های فروش امری منطقی به نظر می رشد. ظریفا نیز مانند چونک دارای پلن های فروش سازمانی می باشد اما هزینه ارسال به ازای خریدهای بالاتر از 200 هزار تومان رایگان می باشد.

ظریفا